[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k7z4o6a4′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
HVOR GALT KAN DET EGENTLIG GÅ PÅ DET TYSKE MARKED?
Ja, hvor galt kan det egentlig gå, hvis du ikke har styr på det tyske sprog og den tyske kultur, når du vil ind på det tyske marked? Er det ikke lige meget, om der lige smutter en grammatisk korrekt endelse hist og pist? De forstår mig da alligevel, eller gør de nu det? Hos HausLingua vil vi bare sige: #LadVæreMedAtLaveEnPeterJensen
Mød Peter Jensen – HausLinguas nye maskot
I dag skal I møde HausLinguas nye maskot. Han hedder Peter Jensen og er en succesfuld forretningsmand i Danmark. For fem år siden startede han sit eget chokoladefirma, der producerer chokolade med et nordisk touch af tang, havtorn og andre spændende nordisk inspirerede ingredienser.
Peter Jensen vil gerne ind på det tyske marked med sine produkter, for han har hørt, at tyskerne er helt vilde med skandinaviske produkter, der oser af denne her nordiske feeling. Og det har hans produkter jo netop.
Han mener dog ikke, at sproget og kulturen er så vigtigt at prioritere. Tyskerne kan vel godt tale engelsk, og Peters skoletysk burde være godt nok, hvis nu det ikke går med det engelske. Og er tysk forretningskultur nu så meget anderledes end den danske? I det næste stykke tid vil I møde Peter Jensen på hans forretningsrejser rundt i Tyskland, hvor han vil forsøge at sælge sine produkter med kun sit skoletysk i bagagen. Gad vide, hvordan det kommer til at gå?
Hvad går det her ud på?
HausLingua har indgået et samarbejde med STREGf ved tegneren Klavs Moltzen med det formål at sætte et fokus på dansk erhvervslivs (og den danske regerings for den sags skyld) nedprioritering af tyskkompetencer. Klavs og jeg vil sammen trylle denne lille historiefortælling frem til jer, som faktisk også kommer til at munde ud i en bog, hvis alt går vel. Jeg er af den overbevisning, at det skal være sjovt at lære tysk, og det skal være sjovt at lære af sine fejl, og det er jeg nu ved at skrive en bog om. Jeg skal nok fortælle meget mere om bogen, men lige nu skal I bare nyde Peter Jensens færden og forhåbentlig lære en masse af hans fejl. HausLinguas råd er: #LadVæreMedAtLaveEnPeterJensen
Jeg tager udgangspunkt i det virkelige liv i fortællingen om Peter Jensen og har ladet mig inspirere af, hvordan jeg oplever, at det danske erhvervsliv dagligt går glip af ordrer på grund af nedprioritering af sprog- og kulturkompetencer. Jeg lover jer, at det bliver helt vildt sjovt, og så vil det forhåbentlig være en øjenåbner for mange.
Koteletter eller bakkenbarter?
På dagens tegning ovenfor skal I med Peter Jensen på forretningsrejse i Hamburg. Han er lige smuttet forbi en tysk frisør for at få klippet sit hår. Det nåede han ikke hjemmefra. I kan jo selv se, hvordan det går 🙂
#LadVæreMedAtLaveEnPeterJensen
Og skulle du lige nu sidde og være bange for at lave en Peter Jensen, så er du nok én af de mange, der ville have godt af at optimere sine tyskkompetencer.
Indtil kl. 12 i dag er der HALV PRIS på HausLinguas onlinekursus: Produktpræsentation/firmapræsentation på tysk, som du kan læse meget mere om her: https://online.hauslingua.dk/products/100491-Onlinekursus-Produktpraesentation
Jeg kommer ikke til at sælge onlinekurset så billigt igen, så det er nu, du skal slå til.
Og hvis du mere er til 1:1-lektioner i erhvervstysk over Skype sammen med mig, så læs mere her og kontakt mig for at få et tilbud: https://www.hauslingua.dk/tyskundervisning/
Jeg lover dig, at du ikke kommer til at lave en Peter Jensen, når du har været i mine kyndige hænder, og lige nu er det mere oplagt end nogensinde før at lære tysk online fra hjemmekontoret, hvor du kan lære det på en fleksibel, nem og sjov måde. Det tyske marked venter stadig på dig på den anden side af Corona. Og det er nu, du skal gøre dig klar!
[/av_textblock]